9 КЛ
Вивчення технологій допомагає розвивати креативність, вміння працювати руками та вирішувати практичні завдання. Це також готує до майбутніх професій, допомагає краще розуміти навколишній світ і бути більш самостійним і впевненим.
Предмет «Технологія» — це заняття, де учні вчаться створювати різні речі своїми руками. Це і робота з матеріалами, і використання інструментів, і розвиток творчості та практичних навичок.
Проектування — це процес створення плану або ідеї для якогось виробу чи рішення. Іншими словами, це коли ми придумуємо, як щось має виглядати, як воно буде працювати, і як його реалізувати крок за кроком.
Пам’ятка з техніки безпеки при роботі з матеріалами та інструментами.
Загальні правила
• Працювати тільки в чистому, освітленому й провітреному приміщенні.
• Робоче місце має бути охайним — нічого зайвого на верстаку чи столі.
• Перед початком роботи перевірити справність інструментів і обладнання.
• Працювати в спецодязі (халат, фартух), при потребі — у захисних окулярах, рукавицях, респіраторі.
• Довге волосся зібрати, не використовувати вільний одяг чи прикраси.
• Не відволікатися та не відволікати інших під час роботи.
• Не залишати працюючий інструмент чи обладнання без нагляду.
• Після роботи прибрати робоче місце, скласти інструменти, вимкнути обладнання.
Робота з деревиною
• Використовувати справні пилки, стамески, рубанки.
• Різати й стругання виконувати від себе або убік, а не на себе.
• Заготовку міцно фіксувати (у лещатах або струбцинах).
• Не залишати гострі інструменти на краю стола.
Робота з металом
• Металеві заготовки обробляти лише у закріпленому положенні.
• Під час різання ножівкою або різцем слідкувати, щоб руки не потрапили під лезо.
• Під час свердління — використовувати захисні окуляри.
• Не торкатися гарячих заготовок без рукавиць або щипців. Робота з електроінструментами
• Використовувати лише справні інструменти із цілою ізоляцією.
• Вмикати і вимикати інструмент тільки сухими руками.
• Перед заміною насадок — обов’язково вимкнути інструмент від мережі.
• Тримати кабелі подалі від ріжучих частин і нагрітих поверхонь.
• Використовувати захисні окуляри та навушники при шумних роботах.
Робота з електрикою
• Працювати тільки зі справними приладами та дротами.
• Не торкатися оголених проводів.
• Виконувати з’єднання при відключеній напрузі.
• Використовувати інструменти з ізольованими ручками.
Робота з хімічними матеріалами
• Виконувати роботу в добре провітрюваному приміщенні.
• Користуватися рукавицями та респіратором при роботі з леткими речовинами.
• Не допускати контакту з відкритим вогнем.
• Зберігати хімікати у щільно закритій тарі, у недоступному для дітей місці.
Робота з колючо-ріжучими інструментами.
• Використовувати ножі, ножиці, голки тільки за призначенням.
• Різати від себе, тримати руки осторонь лінії різу.
• Зберігати інструменти в спеціальних коробках чи футлярах
План розробки проекту (шаблон для учня ).
1. Назва проекту (що будемо робити)
2. Мета (для чого потрібен виріб)
3. Пошук ідей / ескіз (малюнок або фото подібних виробів)
4. Перелік інструментів (ножиці, лінійка, клей, голка тощо)
5. Матеріали (папір, картон, тканина, нитки, пластик тощо)
6. Оздоблення (фарби, стрічки, намистини, блискітки)
7. Деталювання (які деталі будуть у виробі: основа, кришка, ручка…)
8. З’єднання деталей (клей, нитки, цвяхи, шурупи, скоби тощо)
9. Техніка безпеки (як правильно і безпечно користуватись ножицями, голкою, інструментами)
10. Розрахунок
– Скільки потрібно матеріалів?
– Які розміри виробу?
– Скільки часу приблизно піде?
11. Послідовність роботи (крок 1, крок 2, крок 3…)
12. Виготовлення виробу (практична частина)
13. Оздоблення та завершення (декорування, перевірка міцності)
14. Оцінка результату
– Чи вдалося досягти мети?
– Що вийшло добре, а що можна покращити?
15. Профорієнтація (з якими професіями пов’язаний цей виріб: дизайнер, будівельник, швея, інженер, майстер з обробки дерева/металу тощо).
Перший семестр:
Урок N 1
ТЕМА:
Правила внутрішнього розпорядку та безпеки праці у шкільній майстерні.
Види виробів для власних потреб. Композиційні матеріали як сучасний вид технологій із створення конструкційних матеріалів.
Матеріали, які використовують для виготовлення виробів (метал,натуральне дерево, пластик, папір, тканина, солома, нитки, шкіра тощо), їх властивості, переваги та недоліки.
План виконання домашнего завдання
1. Переглянути відеоурок за посиланням:
https://youtu.be/FArC-0AWbOk?si=cwZDTMaM07zinFXt
https://youtu.be/9nvGKLqT7NI?feature=shared
2.Правила внутрішнього розпорядку у шкільній майстерні - робимо конпект у зошиті , переглядаючи відіоматеріали за посиланням
3. Допомога батькам.
4. Фотозвіт виконаної роботи(допомоги) надіслати на електронну адресу grivach71@gmail.com та VIBER .
Увага!!! Під час роботи пам"ятай про техніку безпеки
Бажаю успіхів!
До ДНЯ МИКОЛАЇВА діти роблять кораблики арігами
Запропонувати дітям додати власні деталі та оздоблення до корабликів. Наприклад, вони можуть розфарбувати їх, наклеїти маленькі прапорці, додати якісь символи або малюнки, зробити їх у різних кольорах, або навіть придумати для кожного кораблика якусь невеличку історію чи назву. Так вони зможуть проявити свою індивідуальність і креативність навіть у такій простій справі.
Урок N 1
ТЕМА:
Правила внутрішнього розпорядку та безпеки праці у шкільній майстерні.
Види виробів для власних потреб. Композиційні матеріали як сучасний вид технологій із створення конструкційних матеріалів.
Матеріали, які використовують для виготовлення виробів (метал,натуральне дерево, пластик, папір, тканина, солома, нитки, шкіра тощо), їх властивості, переваги та недоліки.
План виконання домашнего завдання
1. Переглянути відеоурок за посиланням:
https://youtu.be/FArC-0AWbOk?si=cwZDTMaM07zinFXt
https://youtu.be/9nvGKLqT7NI?feature=shared
2.Правила внутрішнього розпорядку у шкільній майстерні - робимо конпект у зошиті , переглядаючи відіоматеріали за посиланням
3. Допомога батькам.
4. Фотозвіт виконаної роботи(допомоги) надіслати на електронну адресу grivach71@gmail.com та VIBER .
Увага!!! Під час роботи пам"ятай про техніку безпеки
Бажаю успіхів!
Коментарі
Дописати коментар